پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

توجه به صنعت گردشگری موجب رونق اقتصادی و اشتغال زایی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران:

توجه به صنعت گردشگری موجب رونق اقتصادی و اشتغال زایی می شود

پایگاه خبری میلاد بابلسر:مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: توجه به صنعت گردشگری موجب رونق اقتصادی و اشتغال زایی می شود

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بابلسر، دلاور بزرگ‌نیا در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر با بیان اینکه مسئولان و شهروندان مازندران خدمات بهینه‌ای به مسافران ارائه دادند که جای تقدیر دارد، اظهار کرد: با استفاده از تجربیات و مدیریت خوب فرماندار بابلسر و سوابق اجرایی که در زمینه‌های مختلف داشتند، شاهد سالی با مشکلات کمتر و خدمات بیشتر در شهرستان بابلسر بودیم.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر با 12 کمیته در سطح استان و 10 کمیته در سطح شهرستان  شکل گرفت، گفت: یکی از محورهای توسعه استان که در سند توسعه استانی در کنار صنعت ،کشاورزی و بازرگانی دیده شد ،گردشگری است و صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است .

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه  توسعه صنعت گردشگری نیاز به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی دارد،افزود: امسال ستاد خدمات تسهیلات سفر فعالیت خود را به خوبی انجام داد و شاهد هیچ گونه مشکلی در زمینه خدمت‌رسانی به مسافران نبودیم.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه صنعت گردشگری باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود،اظهار کرد: امسال مسافران استقبال خوبی از زیارتگاه‌های مازندران داشتند و فرصت اقتصادی خوبی برای استان به وجود آوردند.

وی با اشاره به طرح جامع گردشگری با بیان اینکه بررسی این طرح نیاز به برنامه جامع علمی دارد، افزود: تنها با روش تجربی نمی‌توانیم به موفقیت دست یابیم و نیاز به بررسی و تحقیق علمی در زمینه‌های گردشگری داریم.

این مسئول با بیان اینکه توسط دانشگاهیان و فرهیختگان دانشگاه‌ها طرح جامع گردشگری تهیه شود، عنوان کرد: توجه به گردشگری روستایی از مهم‌ترین تاکیدات ما در این طرح است.

بزرگ‌نیا با اعلام اینکه در سالهای گذشته اقامت مسافران در سطح روستاها کمتر بود و امسال آمار شب اقامت در سطح روستاها حدود سه میلیون گردشگر بود، اظهار کرد: در حال حاضر در سطح روستاهای مازندران هشت مورد  بوم گردی با پروانه داریم و این به این معنا است که به زودی بوم گردی روستایی در سطح استان رونق می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه امسال گزارش تعداد تخلفات در هتل‌ها و متل‌ها بسیار کم بود و کم‌ترین شکایت در این زمینه داشتیم،گفت: این به این معنی است که فرهنگ گردش‌پذیری در سطح تاسیسات گرذشگری در حال ارتقا است اما هنوز فاصله زیادی با اهداف خود داریم که باید تمام تلاش خود را جهت رسیدن به این اهداف به کار گیریم.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه مازندران قابلیت زیادی در زمینه گردشگری دارد، گفت: باید تلاش کنیم جاذبه‌های کمترشناخته شده و ناشناخته را شناسایی و به مسافران معرفی کنیم. 

 

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان بابلسر منصوب شد

از سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران:

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان بابلسر منصوب شد.

پایگاه خبری میلاد بابلسر: با صدور حکمی از سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران ، مهندس داود اصغر زاده به سمت سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان بابلسر منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بابلسر روز 17 فروردین  با حضور مسئولین اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران در فرمانداری بابلسراز خدمات ارزنده مهندس جابر حسن زاده تقدیر و مهندس داود اصغرزاده به عنوان سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان بابلسر معرفی شد.

لازم  به یادآوری است که مهندس جابر حسن زاده به عنوان رئیس اداره املاک اداره کل راه و شهرسازی استان منصوب شد.

رشد 23درصدی تعداد مسافران در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته

فرماندار بابلسر خبر داد:

رشد 23درصدی تعداد مسافران در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته

پایگاه خبری میلاد بابلسر: فرماندار بابلسر گفت:  تعداد مسافران در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته 23درصد رشد داشته است.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بابلسر،جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران و اعضای کمیته ستاد 10 گانه خدمات سفر شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر برگزار شد.

فرماندار بابلسر حضور گردشگران در سطح شهرستان را موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه دانست و اظهار کرد: امسال تعداد مسافران شب اقامت در سطح شهرستان بابلسر یک میلیون و 536هزار و 965نفر گردشگر بود که این آمار نشان از رشد 23درصدی تعداد مسافران در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته دارد.

سید علی اسد با بیان اینکه عمده مسافران شهرستان بابلسر از استان‌های خراسان و شرق کشور بودند، افزود: در اسکان فرهنگیان ما نیز تعداد 20 هزار و 258نفر مسافر شب اقامت ثبت شده است که برخی از این افراد غیرفرهنگی بودند.

وی با اشاره به اینکه آب‌بندان‌های سطح شهرستان بابلسر یک فرصت ناشناخته است که باید شناسایی و به قابلیت گردشگری تبدیل شود، بیان کرد:  آب‌بندانهای سطح شهرستان می‌تواند به عنوان یک فرصت گردشگری روستایی ظرفیت خوبی را در سطح شهرستان به وجود آورد.

فرماندار بابلسر به ظرفیت مزارع توت فرنگی و نیشکر در بهنمیر اشاره کرد و افزود: در بخش بهنمیر می‌توانیم در قالب بوم گردی و گردشگری در مزارع فرصت‌های جدیدی را ایجاد کنیم.

 

 

معلمان در اصلاح رفتار جامعه مسئول هستند

فرماندار شهرستان بابلسر:

معلمان در اصلاح رفتار جامعه مسئول هستند

پایگاه خبری میلاد بابلسر: فرماندار بابلسر در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال 95 با تأکید بر نقش معلمان در انتقال تجارب ارزشمند زندگی خود و انسان‌های موفق به دانش‌آموزان، گفت: هر معلم می‌تواند به عنوان مشاور، در هدایت تربیتی دانش‌آموزان مؤثر باشد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش بابلسر، سید علی اسد در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال 95 از همکاری و تعامل ارزشمند مجموعه آموزش و پرورش شهرستان در برگزاری انتخاباتی سالم قدردانی نمود و افزود: حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار اولین شهر استان مازندران بود که سلامت برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آن به واسطه تعامل تمامی دستگاه‌های ‌اجرایی از سوی شورای نگهبان تأیید گردید.

وی با اشاره به عملکرد مناسب ستاد سفر شهرستان بابلسر در نوروز 95 تصریح کرد: ستاد سفر نوروزی استان مازندران در آخرین آمار خود از میزان مسافران نورزی، بابلسر را به عنوان دومین شهر توریست‌پذیر استان در ایام تعطیلات نوروز معرفی کرد که نشان از رشد 20 درصدی مسافر در مقایسه با سال گذشته بود.

سید علی اسد به عملکرد ستاد اسکان نورزی فرهنگیان بابلسر نیز اشاره داشت و افزود: در بازدیدهای بعمل‌آمده از ستاد مرکزی اسکان فرهنگیان و مدارس، شاهد رضایتمندی مسافران و میهمانان فرهنگی از عملکرد ستاد شهرستان بودیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بابلسر خواستار تدوین یک برنامه سالانه مدون از سوی کمیته‌های تخصصی شد و خاطر نشان کرد: با تدوین یک سرفصل اجرایی سالانه می‌توان از تمام ظرفیت اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان در جهت ارتقای نظام تعلیم و ترتیب گام برداشت.

 

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان مازندران منصوب شد

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان مازندران منصوب شد

پایگاه خبری میلاد بابلسر: طی حکمی از سوی دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سیدخلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران به عنوان دبیر کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان مازندران منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران،در این حکم آمده است:

جناب آقای دکتر سیدخلاق میرنیا هریکندئی

رییس محترم دانشگاه مازندران

سلام علیکم

احتراما، براساس بند ب ماده 28 آیین نامه(اصلاحی) اجرایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان، به شماره 51551 ت / 50969 ه مورخ 24 / 04 / 94 مصوب هیات محترم وزیران، با عنایت به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی به عنوان دبیر کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان مازندران منصوب می شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال در جهت تحقق و اجرای سیاست ها و برنامه ریزی های وزارت علوم در حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری و در چارچوب اهداف جمهوری اسلامی ایران، موفق و موید باشید. دکتر محمد فرهادی