پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

جام زرین کلاردشت در موزه تاریخ ساری به نمایش در می‌آید

به‌ مناسبت روز موزه و هفته میراث فرهنگی :

جام زرین کلاردشت در موزه تاریخ ساری به نمایش در می‌آید

پایگاه خبری میلاد بابلسر : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از نمایش جام زرین کلاردشت در موزه تاریخ شهر ساری به‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، دلاور بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه جام زرین کلاردشت از دستاوردهای باستان‌شناسی در منطقه کلاردشت مازندران و متعلق به 800 سال قبل از میلاد است، اظهار کرد: این جام هم‌اکنون در موزه ملی ایران نگهداری و با همراهی آیین مجموعه به‌مناسبت هفته میراث فرهنگی در سرزمین اجدادی‌اش و موزه تاریخ شهر ساری به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: به‌مناسبت هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در سراسر استان به‌ویژه در موزه‌ها برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند در طول این یک هفته به صورت رایگان از موزه‌ها و برنامه‌های فرهنگی اعم از نمایشگاه‌ها و برنامه‌های آیینی در حاشیه موزه‌ها بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از افتتاح موزه مردم‌شناسی رامسر در دهکده ساحلی این شهر اشاره وبیان کرد: برگزاری نمایشگاه تذهیب در موزه تاریخ شهر بابل و نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی و شاهنامه‌خوانی در موزه تاریخ شهر و نمایشگاه عکس در آمل و نمایشگاه هنرهای سنتی در موزه مردم‌شناسی «برسه» تنکابن از جمله برنامه‌های این هفته است.

این مسؤول از برگزاری جشنواره هنرمندان خودآموخته ایران در موزه مکرمه قنبری در تاریخ 31 اردیبهشت‌ماه خبر داد و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی و غذاهای محلی در مجموعه تاریخی فرح‌آباد ساری و غرفه باستان‌شناسی کودک، موسیقی و نمایشگاه عکس در مجموعه تاریخی عباس‌آباد بهشهر نیز از دیگر برنامه‌های جنبی موزه‌ها در طول این هفته به‌شمار می‌آید.

بزرگ‌نیا از برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در دودانگه ساری در ایام گرامیداشت هفته میراث فرهنگی با مشارکت جوامع محلی اشاره کرد و گفت: در این جشنواره که با محوریت ارج نهادن به یکی از مواهب طبیعی استان به‌عنوان یک ظرفیت اقتصادی و اشتغال‌زایی برگزار می‌شود آیین‌های منطقه به‌عنوان میراث فرهنگی و دیگر جاذبه‌های گردشگری دودانگه به صورت تلفیقی معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه شناخت گردشگری، حفظ ارزش‌های میراث فرهنگی و تبدیل آن به فرصت‌های اقتصادی روز، از مهمترین مباحث روز دنیا است، ادامه داد: همه این موارد به‌ویژه حفظ آیین‌ها، آداب و رسوم و هر آنچه که از گذشتگان به یادگار مانده و اکنون به‌عنوان میراث فرهنگی شناخته می‌شود تنها با خواست مردم و مشارکت آنها امکان‌پذیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پایان گفت: برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در مازندران با برنامه اجرای ویژه‌برنامه گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم آغاز می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.