پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

63 بنیاد خیرین در دانشگاه های کشور فعالیت دارند

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری :

63 بنیاد خیرین در دانشگاه های کشور فعالیت دارند

 پایگاه خبری میلاد بابلسر:  معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه مازندران گفت: خوشبختانه دراین دوره ساختمان های نیمه تمام زیادی به مرحله ی تکمیل رسید و پروژه های 50 درصدی هم رشد مناسبی داشت ضمن آنکه  شاهد تخصیص های مناسب و همین طور جذب حمایت خیرین در بخش های مختلف آموزش عالی کشور هم در بخش ساخت و ساز هم نرم افزاری بودیم.

به گزارش پایگاه خبری میلاد بابلسر و به نقل ازروابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر مجتبی صدیقی با ذکر مطلب فوق افزود: در حال حاضر 63 بنیاد خیرین در دانشگاه ها وجود دارد و در راس آن ها هم بنیاد مرکزی در وزارتخانه است که کمک های خیرین را درون دانشگاه ها سازماندهی می کند. ضمن اینکه یک اعتبار خاص برای حمایت از خیرین در این دو ساله در قانون بودجه پیش بینی شد که ما پروژه هایی که توسط خیرین در دست اجراست، به طور خاص 50 درصد آن را از اعتبارات دولتی بتوانیم کمک بگیریم و حل کنیم.

      دکتر صدیقی در ادامه اظهار داشت: ما هم توسعه ی کمی و هم توسعه ی کیفی می خواهیم. خوشبختانه به خیلی از این اهداف خود رسیده ایم. در زمینه رفاه دانشجویان خوابگاه های موجود را رتبه بندی کردیم. و توانستیم از رتبه ی 1 تا 5 سال 85 رتبه 5 خوابگاه را که پایین ترین بود ارتقاء بدهیم و در سال جاری ارتقاء خوابگاه های رتبه 4 را در دستور کارداریم که بیش از 200 خوابگاه رتبه ی 4 با کمک خود دانشگاه ها به رتبه های بالاتر برسند.

مدیریت متعهد و سخت کوش دانشگاه مازندران، یک پتانسیل مهم است

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری :

مدیریت متعهد و سخت کوش دانشگاه مازندران، یک پتانسیل مهم است

پایگاه خبری میلاد بابلسر : معاون وزیر ورییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مدیریت متعهد و سخت کوش دانشگاه مازندران، یک پتانسیل مهم است

به گزارش پایگاه خبری میلاد بابلسر و به نقل ازروابط عمومی دانشگاه مازندران، روز سه شنبه 22 فروردین 1396 هم زمان با سفر ریاست جمهوری به استان مازندران، دکتر مجتبی صدیقی در راس هیاتی جهت افتتاح و کلنگ زنی برخی از پروژه های عمرانی وارد دانشگاه مازندران گردید.

       در نشستی که در حاشیه این مراسم با حضور معاونان، روسای دانشکده ها و مدیران ستادی دانشگاه برگزار گردید، دکتر صدیقی خاطر نشان کرد: ما در آغاز دولت و تدبیر و امید در حوزه آموزش عالی با مشکلات فراوانی رو به رو بودیم، آن هم به دلیل اینکه مشکلاتی در مدیریت وزارتخانه در سال اول اتفاق افتاد.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به این نکته که اولین هدف خود را در وزارتخانه، سامان دهی ایجاد نظم و انضباط و حاکمیت قانون در وزارت خانه پیش بینی کردیم،‌ افزود: اولین گام را برای خود این فرض کردیم که از تصمیمات روزمره جلوگیری و تلاش کنیم آرامش به دانشگاه ها برگردد که هر روز منتظر یک اتفاق ناخواسته نباشند و فکر می کنم در همه بخش های وزرات خانه این توفیق ایجاد شد.

       وی ادامه داد: در حوزه ی آموزشی وزارتخانه بحث اصلی و هدف اصلی، سامان دهی بخش های آموزش عالی کشور است. به هر حال ما با توسعه ی کمّی فوق العاده در آموزش عالی مواجه بودیم که هم می توانست برکاتی و هم تهدیداتی به همراه داشته باشد، چرا که اگر توسعه غیر هدفمند باشد و متناسب با امکانات و شرایط نباشد، قاعدتا لطمه ای به بخش های کیفی نیز می زند. با پیگیری های وزاتخانه و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی بحث آمایش آموزش عالی کشور خوشبختانه به تصویب رسید و حوزه ی آموزشی وزرات، مقدمات این آمایش را فراهم کرد و فکر می کنم که سال 96 سال اجرای سیاست های آمایش آموزش عالی کشور است که سامان دهی مناسبی برای مراکز آموزش عالی کشور ایجاد شود و ما از این به بعد شاهد توسعه ی هدفمند و ضروری باشیم و از توسعه ی بی رویه ی رشته و مقاطع در مراحل مختلف جلوگیری شود و یک نوع ارتباط و اتحادی بین دانشگاه های کوچک و مراکز آموزش عالی که به نسبتا جدید التاسیس هستند با دانشگاه های بزرگ ایجاد شود.

 

تجلیل از خادم فرهنگی - علمی و نخبه دانشگاه مازندران

به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صورت گرفت:

تجلیل از خادم فرهنگی - علمی و نخبه دانشگاه مازندران

پایگاه خبری میلاد بابلسر: در راستای تجلیل از خادمان و نخبگان فرهنگی - علمی، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران و با حضور برخی استادان، مدیران، کارکنان و دانشجویان دانشگاه از استاد اندیشمند دکتر محمود شارع پور به دلیل کمک قابل ملاحظه و مستمر در اعتلای جایگاه فرهنگی و علمی دانشگاه مازندران، با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

        به گزارش پایگاه خبری میلاد بابلسرو به نقل ازروابط عمومی دانشگاه مازندران، در ابتدای این مراسم که در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار گردید، دکتر حیدر جانعلیزاده، یکی از راهبردهای اساسی خدمت در معاونت فرهنگی و اجتماعی را استراتژی احترام و سپاسگزاری از خادمان فرهنگی درون دانشگاهی عنوان و بر گسترش این فرهنگ تاکید کرد.

        دبیر شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران، ضمن تشریح ضرورت های این گونه تجلیل ها، تکریم نخبگان فرهنگی را تکریم فرهنگ خدمت و احترام به انسایت دانست.

       معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن سپاسگزاری ویژه از دکتر شارع پور به دلیل برگزاری کارگاه فرهنگی آموزشی "انجمن های علمی دانشجویی: چالش ها و فرصت ها"، برای دبیران و مشاوران انجمن های علمی دانشجویی، به چند ویژگی تحسین برانگیز این استاد اشاره کرد و افزود: خیرخواهی، برخورداری از حس تعلق اجتماعی به دانشگاه و جامعه، بهره مندی از توان تحلیل علمی– فرهنگی قوی و مؤثر، اخلاقمندی و تواضع دکتر شارع پور افتخاری برای دانشگاه مازندران است.

       در ادامه، دکتر سعید راسخی مدیر پژوهشی دانشگاه از اهمیت مسایل فرهنگی و زیر بنا بودن فرهنگ مطالبی را بیان داشت.  وی راه حل کلیدی مسایل جامعه و من جمله مشکلات اقتصادی را در حل مساله فرهنگ دانست.

       کاظم ابراهیمی مشاور رییس و مسئول حوزه ریاست دانشگاه نیز از لزوم فرهنگ تقدیر در دانشگاه سخن گفت و مطالبی در خصوص جایگاه و نقش ممتاز استاد شارع پور در رشد و تعالی علمی – فرهنگی دانشگاه مازندران بیان کرد.

       دکتر امامعلی شعبانی مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران نیز در این مراسم از لزوم ابتنای کار فرهنگی بر عقل، اندیشه و خرد تاکید و از اساتید گروه علوم اجتماعی به طور اعم و استاد شارع پور بطور اخص به علت همکاری های مستمر و خستگی ناپذیر در تحقق برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تقدیر کرد.

       دکتر احمد رضایی مدیرکل شاهد و ایثارگر دانشگاه مازندران نیز ضمن بیان خاطراتی از دکتر شارع پور در عرصه جنگ و دفاع مقدس، بر اهمیت تجلیل از نخبگان دانشگاه تاکید نمود.

      احمد واعظی؛ دبیر شورای دبیران انجمن های علمی دانشجویی ضمن تشکر از دکتر شارع پور به جهت حمایت معنوی از انجمن های علمی، با بیان این موضوع که در ابتدا با حضور دکتر میرنیا و بعد از آن حضور دکتر جانعلی‌زاده و دکتر شعبانی و اکنون دکتر شارع پور، امید دوباره در دل انجمن های علمی دانشگاه بوجود آمده است.

      جلسه تقدیر در نهایت به صحبت دکتر شارع پور منتهی گردید که از رسالت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در قبال جامعه و نقش ممتاز معاونت فرهنگی و اجتماعی در این راستا یاد کرد.

       عضو هیات علمی دانشگاه مازندران سپس از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه درخواست کرد تا علاوه بر نقش حلقه واسط با جامعه، آسیب شناسی فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه در ابعاد و زمینه های مختلف را در دستور کار خود قرار دهد. ضمنا از دشواری ها و چالش های فعالیت در عرصه فرهنگی و اجتماعی مطالبی را بیان داشت. 960129

  

 

۲۲۸ پژوهشگر ایرانی در جمع پژوهشگران یک درصد برتر دنیا

پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسونرویترزخبر داد :

۲۲۸ پژوهشگر ایرانی در جمع پژوهشگران یک درصد برتر دنیا

پایگاه خبری میلاد بابلسر: براساس فهرستی که پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسونرویترز (ISI-ESI) از دانشمندان برتر دنیا ارایه کرده است، ۲۲۸ پژوهشگر ایرانی نیز در جمع پژوهشگران یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران معاون پژوهش و فناوری دانشگاه،با اعلام این خبرافزود:  بر اساس فهرستی که پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسونرویترز (ISI-ESI) از دانشمندان برتر دنیا ارایه کرده است، ۲۲۸ پژوهشگر ایرانی نیز در جمع پژوهشگران یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

گفتنی است  پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسونرویترز (ISI-ESI) به ارایه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می پردازد که هر دو ماه یکبار براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین الملل روزآمد می شود و مرجعیت علمی مبنای گزینش دانشمندان برتر دراین پایگاه است.

  بر اساس اطلاعات استخراج شده در مجموع ۲۲۸ ایرانی طلایه داران علم هستند که از این تعداد ۱۳۹ دانشمند برتر کشور متعلق به دانشگاه های وابسته به وزارت علوم هستند و دانشگاه های صنعتی هم ۴۰ نفر از نخبگان علمی کشور را پرورش داده اند و سهم دانشگاه های علوم پزشکی ۳۷ نفر است. پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور نیز ۳ نفر از دانشمندان برتر بین المللی را به خود اختصاص داده اند. سهم دانشگاه آزاد اسلامی در این فهرست ۹ نفر است.

بر پایه این گزارش تعداد دانشمندان یک درصد برتر به تفکیک حوزه های موضوعی  به شرح ذیل است:

۷۴نفر مهندسی /۷۰نفر شیمی /۳۷نفر پزشکی / ۱۵نفر ریاضیات /۱۵نفرعلوم کشاورزی /۱۱نفرعلوم مواد /۸نفر علوم کامپیوتر/۷ نفر فیزیک /۶نفر بیولوژی و بیوشیمی / ۵نفرفارماکولوژی و سم شناسی /۵نفرعلوم انسانی / ۵نفر علوم اجتماعی /۳نفر ایمنی شناسی /۳نفر علوم پایه / ۳ نفر هنر و معماری /۲نفر علوم دامپزشکی /۱ونفر علوم اعصاب و رفتار

حوزه معاونت پزوهش و فناوری دانشگاه مازندران ضمن تبریک و آرزوی موفقیت روز افزون  برای این عزیزان اعلام کرد: برخی از دانشمندان در چند حوزه موضوعی دارای رتبه هستند. / عمرانی 960122

 

نام 4 پژوهشگر از دانشگاه مازندران در فهرست پژوهشگران برتر دنیا

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران اعلام کرد:

نام 4 پژوهشگر از دانشگاه مازندران در فهرست پژوهشگران برتر دنیا

پایگاه خبری میلاد بابلسر: براساس فهرستی که پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسونرویترز (ISI-ESI) از دانشمندان برتر دنیا ارایه کرده است، نام 4 پژوهشگر و دانشمند از دانشگاه مازندران در این فهرست به چشم می‌خورد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران معاون پژوهش و فناوری دانشگاه،با اعلام این خبرافزود:  بر اساس فهرستی که پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسونرویترز (ISI-ESI) از دانشمندان برتر دنیا ارایه کرده است، ۲۲۸ پژوهشگر ایرانی نیز در جمع پژوهشگران یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

       نکته قابل‌توجه در این فهرست این است که نام 4 پژوهشگر و دانشمند از دانشگاه مازندران نیز در این فهرست به چشم می‌خورد: دکتر جهانبخش رئوف، دکتر رضا اوجانی، دکتر محمود تاجبخش در حوزه شیمی و دکتر حسین جعفری در حوزه ریاضیات در فهرست دانشمندان و پژوهشگران برتر دنیا قرار دارند.

       پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسونرویترز (ISI-ESI) به ارایه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می پردازد که هر دو ماه یکبار براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین الملل روزآمد می شود. مرجعیت علمی مبنای گزینش دانشمندان برتر در پایگاه طلایه داران علم است./ عمرانی 960122