پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

جام زرین کلاردشت در موزه تاریخ ساری به نمایش در می‌آید

به‌ مناسبت روز موزه و هفته میراث فرهنگی :

جام زرین کلاردشت در موزه تاریخ ساری به نمایش در می‌آید

پایگاه خبری میلاد بابلسر : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از نمایش جام زرین کلاردشت در موزه تاریخ شهر ساری به‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، دلاور بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه جام زرین کلاردشت از دستاوردهای باستان‌شناسی در منطقه کلاردشت مازندران و متعلق به 800 سال قبل از میلاد است، اظهار کرد: این جام هم‌اکنون در موزه ملی ایران نگهداری و با همراهی آیین مجموعه به‌مناسبت هفته میراث فرهنگی در سرزمین اجدادی‌اش و موزه تاریخ شهر ساری به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: به‌مناسبت هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در سراسر استان به‌ویژه در موزه‌ها برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند در طول این یک هفته به صورت رایگان از موزه‌ها و برنامه‌های فرهنگی اعم از نمایشگاه‌ها و برنامه‌های آیینی در حاشیه موزه‌ها بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از افتتاح موزه مردم‌شناسی رامسر در دهکده ساحلی این شهر اشاره وبیان کرد: برگزاری نمایشگاه تذهیب در موزه تاریخ شهر بابل و نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی و شاهنامه‌خوانی در موزه تاریخ شهر و نمایشگاه عکس در آمل و نمایشگاه هنرهای سنتی در موزه مردم‌شناسی «برسه» تنکابن از جمله برنامه‌های این هفته است.

این مسؤول از برگزاری جشنواره هنرمندان خودآموخته ایران در موزه مکرمه قنبری در تاریخ 31 اردیبهشت‌ماه خبر داد و یادآور شد: برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی و غذاهای محلی در مجموعه تاریخی فرح‌آباد ساری و غرفه باستان‌شناسی کودک، موسیقی و نمایشگاه عکس در مجموعه تاریخی عباس‌آباد بهشهر نیز از دیگر برنامه‌های جنبی موزه‌ها در طول این هفته به‌شمار می‌آید.

بزرگ‌نیا از برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در دودانگه ساری در ایام گرامیداشت هفته میراث فرهنگی با مشارکت جوامع محلی اشاره کرد و گفت: در این جشنواره که با محوریت ارج نهادن به یکی از مواهب طبیعی استان به‌عنوان یک ظرفیت اقتصادی و اشتغال‌زایی برگزار می‌شود آیین‌های منطقه به‌عنوان میراث فرهنگی و دیگر جاذبه‌های گردشگری دودانگه به صورت تلفیقی معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه شناخت گردشگری، حفظ ارزش‌های میراث فرهنگی و تبدیل آن به فرصت‌های اقتصادی روز، از مهمترین مباحث روز دنیا است، ادامه داد: همه این موارد به‌ویژه حفظ آیین‌ها، آداب و رسوم و هر آنچه که از گذشتگان به یادگار مانده و اکنون به‌عنوان میراث فرهنگی شناخته می‌شود تنها با خواست مردم و مشارکت آنها امکان‌پذیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پایان گفت: برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در مازندران با برنامه اجرای ویژه‌برنامه گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم آغاز می‌شود.

ادارات مازندران در نهادینه‌کردن فرهنگ شهادت مشارکت کنند

مدیرکل بنیاد شهید مازندران:

ادارات مازندران در نهادینه‌کردن فرهنگ شهادت مشارکت کنند

پایگاه خبری میلاد بابلسر : مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت کنند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، رضایی در جلسه کارگروه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت که در مجتمع فرهنگی ایثار در ساری برگزار شد، اظهار کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیازمند عزم ملی و وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به ایثارگری و جانفشانی شهدا، افزود: خون‌های مطهر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، کشور را در برابر دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان بیمه کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به مشارکت جدی دستگاه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید در تحقق، تقویت و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و جهاد در جامعه نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

این مسؤول به سیاست‌های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری درباره شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: این سیاست‌ها که به‌منظور عملیاتی شدن در 12 ماده شامل اعتلاء و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم ایثارگران، بسترسازی و توسعه ظرفیت‌های لازم، شناسایی عوامل تقویت‌کننده فرهنگ جهاد و ایثار، توانمندسازی و ارتقاء سطح علمی ایثارگران، اولویت دادن به ایثارگران در برنامه‌ها، شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات موثر به ایثارگران، مناسب‌سازی معبر عمومی، توسعه مراکز علمی و پژوهشی، صیانت از حریم ایثارگران و حفظ ارزش‌ها ابلاغ شده باید عملیاتی شود.

رضایی حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ساماندهی و هماهنگی در برنامه‌ریزی دستگاه‌ها، به‌کارگیری ظرفیت‌های جامعه برای تحقق اهداف شهدا و ایثارگران، استفاده از توان ایثارگران در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف اصلی این دبیرخانه برشمرد.

وی با اشاره به شکل‌گیری این دبیرخانه، گفت: دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت از 16 دستگاه عضو تشکیل شده که از سال 93 با حکم رئیس‌جمهور مسئولیت آن به بنیاد سپرده شده است.

 

قاچاق کالا مانع اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

دبیر کمیسیون نظارت مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران:

قاچاق کالا مانع اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

پایگاه خبری میلاد بابلسر : دبیر کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: تا زمانی که پدیده قاچاق کالا در جامعه وجود داشته باشد اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بابلسر، علی پیرفلک امروز در جلسه قاچاق کالا و ارز این شهرستان، اظهار کرد: امسال با توجه به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلوه دیگری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اگر استراتژی اقتصاد مقاومتی به‌درستی اجرا شود، کلید واژه و راهکار بسیاری از مشکلات کشور است، افزود:مبارزه با قاچاق ارتباط تنگاتنگ با اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

دبیر کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی به حمایت و جذب سرمایه‌گذاری و پرهیز از مصرف کالاهای خارجی تأکید شده است و در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفتمان قبح کالاهای قاچاق و آشنایی و آگاه‌سازی مردم به آثار و پیامدهای زیان‌بار مصرف کالاها خارجی توجه دارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه این دو مقوله منجر به تشویق سرمایه‌گذار، انجام سرمایه‌گذاری، توسعه اشتغال بنگاه‌های اقتصادی و تولید کالاهای با کیفیت شده و گرایش مردم را به سمت تولیدات داخلی سوق می‌دهد، ادامه داد: فعالان حوزه اقتصادی، مبارزه با قاچاق و اقتصاد مقاومتی را در یک راستا می‌دانند.

پیرفلک با بیان اینکه تا پدیده قاچاق کالا در جامعه وجود داشته باشد اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود، یادآور شد: برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی لازم است اقدامات عملی و قاطع در برخورد با پدیده قاچاق داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در مازندران بحث عرضه کالای قاچاق با توجه به جمعیت و مقصد گردشگری بودن مطرح هست و قاچاقچیان با اهداف غیر انسانی و شوم خود سبب ناهنجاری‌های اقتصادی زیادی در سطح استان می‌شوند.

دبیر کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران در پایان با تأکید به اینکه با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مردم را از پیامد استفاده از کالاهای قاچاق آگاه کنیم، گفت: در بعد آگاهی‌رسانی و تبلیغی غفلت شده و نیاز است دستگاه‌های اداری بخش قابل توجه‌ای از فعالیت‌ها را به مبحث آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی اختصاص دهند.

 

 

لزوم تامین سوخت کشاورزی در بابلسر

فرماندار بابلسر تأکید کرد :

لزوم تامین سوخت کشاورزی در بابلسر

پایگاه خبری میلاد بابلسر :  فرماندار بابلسر گفت: تامین سوخت کشاورزی و حمایت از کشاورزان این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بابلسر، سید علی اسد در جلسه قاچاق کالا و ارز که با حضور علی پیر فلک دبیر کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران،طالبی مدیر عامل شرکت فرآورده های نفتی استان و عباسی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر برگزار شد با اشاره به ورود برخی کالاهای نامرغوب و غیراستاندارد به کشور، اظهار کرد: جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق که در ضروری است و اگر نتوانیم از ورود این کالاها جلوگیری کنیم، شاهد خسارات جبران‌ناپذیری در بخش اقتصاد خواهیم بود.

وی با تأکید به تقویت سرمایه‌گذاری و تولیدات داخلی، تصریح کرد: پدیده مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پدیده‌ای گسترده بوده و نیاز به کار گروهی و حمایت همه مسؤولان دارد.

فرماندار بابلسر به تامین سوخت کشاورزی و حمایت از کشاورزان تأکید کرد و افزود: در صورت تأمین نکردن سوخت مورد نیاز کشاورزان امکان تولید و کشاورزی از آنها گرفته می‌شود که نیاز است مسؤولان مربوطه نسبت به تامین سوخت مورد نیاز اقدام کنند.

اسد با اشاره به اینکه براساس قانون، سوخت به کشاورزانی که مجوز چاه‌های کشاورزی ندارند تعلق نمی‌گیرد، گفت: در منطقه اوجاکسر و بخشی از مناطق روستایی بابلسر به‌دلیل نزدیکی به دریا امکان حفر چاه وجود ندارد و باید راهکاری اندیشیده شود تا کشاورزان این منطقه که از انهار و برکه ها برای تامین آب زراعی  استفاده می کنند بتوانند، سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند.

استانداردهای محیط‌زیست در پروژه نیروگاه هادی‌شهر رعایت شود

فرماندار بابلسرخواستارشد:

استانداردهای محیط‌زیست در پروژه نیروگاه هادی‌شهر رعایت شود

 فرماندار بابلسر گفت: استانداردهای محیط‌زیست در پروژه نیروگاه مقیاس کوچک برق در هادی‌شهر رعایت شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بابلسر، سیدعلی اسد در جلسه بررسی مشکلات نیروگاه مقیاس کوچک برق در هادی‌شهر با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های فنی و استانداردها در این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: قانون در این‌باره محیط‌زیست را مرجع قانونی معرفی و باید استانداردهای محیط‌زیست رعایت شود.

وی با بیان اینکه هر وقت بدانیم که اجرای پروژه‌ها در راستای خدمت به مردم است و با مسائل زیست‌محیطی مشکلی ندارد از آن حمایت می‌کنیم، بیان کرد: برق منطقه‌ای موظف است در صورت آلودگی پروژه، آن را برطرف کرده و فضای اطمینان و امنیت خاطر سرمایه‌گذاران برای بازگشت سرمایه را به وجود آورد.

فرماندار بابلسر لازمه رونق اقتصادی و کسب و کار را حضور بخش خصوصی دانست و خاطرنشان کرد: باید زمینه‌های فعالیت برای فعالان بخش خصوصی ایجاد شود تا شاهد رونق اقتصادی و حذف بیکاری در کشور باشیم.

اسد در پایان گفت: تمام تلاش ما جلب رضایت شهروندان و ایجاد آرامش و آسایش آنها است.

در پایان این نشست مقرر شد این پروژه از ساعت هشت صبح تا 20 شب به مدت دو ماه با رعایت تمام مسائل زیست‌محیطی فرایند تست را آغاز کند و در صورت موفقیت با ایجاد دیوار صوتی به بهره‌برداری کامل برسد.

یادآور می شودبراساس آیین نامه اجرایی ماده 2آیین نامه نحوه جلوگیری از آلودگی صوتی مصوب جلسه مورخ 19/3/1378 هیات وزیران حدود مجاز صدا در هوا ی آزاد ایران به شرح ذیل تعیین و موافقت شده است از زمان تصویب در سطح کشور به اجرا گذاشته شود.