پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مازندران و معاونت فرهنگی وزارت علوم

پیرو تفاهم نامه فی مابین وزارت علوم و سازمان امور اجتماعی کشور انجام شد:

امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مازندران و معاونت فرهنگی وزارت علوم

پایگاه خبری میلاد بابلسر:

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مازندران و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

به گزارش " پایگاه خبری میلاد بابلسر " و به نقل ازروابط عمومی دانشگاه مازندران، یادداشت تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مازندران و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روز سه شنبه 22 آبان ماه سال جاری به امضای دکتر غلامرضا غفاری، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف و دکتر سیدخلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران رسید.

 بر اساس این گزارش، این یادداشت تفاهم همکاری، پیرو تفاهم نامه فی مابین وزارت علوم و سازمان امور اجتماعی کشور  با تاکید بر موضوع میزبانی اولین جشنواره سراسری پایان نامه های آسیب های اجتماعی، در محل این وزارتخانه امضا شد.

 فراهم نمودن شرایط مناسب حهت برگزاری جشنواره، ارسال گزارش ماهانه از برنامه های اجرایی و مالی دبیرخانه اجرایی و به کارگیری تمام ظرفیت های موجود در دانشگاه مازندران از سوی دبیرخانه اجرایی و همچنین تامین هزینه های جشنواره براساس توافق و هماهنگی با سازمان ها و نهادهای مرتبط از سوی وزارت علوم از جمله بندهای این یادداشت تفاهم است.

 همچنین از اهداف این جشنواره می توان به شناسایی و جمع آوری پایان نامه های دانشجویی، فراهم سازی زمینه گفتگوی علمی بین صاحب نظران این حوزه، سوق دادن ظرفیت های علمی - پژوهشی دانشگاه های کشور به سمت انجام پژوهش های اجتماعی مورد نیاز جامعه و تقدیر از پژوهشگران برتر این حوزه اشاره کرد./ 970825

 

دیدار نماینده مردم نوشهر و چالوس با رییس دانشکده میراث فرهنگی دانشگاه مازندران

در محل دفتر ریاست دانشکده صورت گرفت :

دیدار نماینده مردم نوشهر و چالوس با رییس دانشکده میراث فرهنگی دانشگاه مازندران

 پایگاه خبری میلاد بابلسر:

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با رییس دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانشگاه مازندران دیدار کرد.

به گزارش " پایگاه خبری میلاد بابلسر " و به نقل ازروابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر قاسم احمدی لاشکی با حضور در دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با دکتر حمیدرضا مشایخی رییس این دانشکده دیدار و گفت و گو کرد.

 براساس این گزارش، در این دیدار ، دکتر احمدی لاشکی ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه این مرکز مهم دولتی، کیفیت آموزش را یکی از نکات قابل اعتنا در این دانشکده دانست و اظهار داشت: بزودی شاهد قبولی قاطبه دانشجویان این دانشکده در مقطع ارشد در بهترین دانشگاه های ایران خواهیم بود.

       همچنین در این دیدار، موضوع خرید زمین دانشکده جهت احداث بنای آموزشی مطرح گردید که دکتر احمدی، نوید این اتفاق را در آینده بسیار نزدیک به مسوولان این دانشکده داد./ 970825

 

ثبت اختراع توسط عضو هیات علمی دانشگاه مازندران

موفقیتی دیگر برای دانشگاه مازندران:

ثبت اختراع توسط عضو هیات علمی دانشگاه مازندران

پایگاه خبری میلاد بابلسر:

یک اختراع جدید توسط عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه مازندران به ثبت رسید.

 به گزارش " پایگاه خبری میلاد بابلسر " و به نقل ازروابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر آرمان محمودی اطاقوری، دانشیار گروه زیست شناسی دانشکده علوم پایه موفق به ثبت اختراع با عنوان پودر شیرین کننده کم کالری از گیاه سیب زمینی ترشی با نام علمی هلیانتوس توبروسوس از خانواده آفتاب گردان گردید .

 براساس این گزارش، دکتر محمودی با اشاره به این مطلب که این اختراع محصول طرح ملی پژوهشی تصویب شده در ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست جمهوری به تاریخ ٢٤ /٧ /١٣٩٦ می باشد، گفت: این ترکیب تولیدی به دلیل دارا بودن قند طبیعی اینولین به هیچ عنوان جذب کلیه ها نمی شود.

 وی افزود: استفاده از این پودر طبیعی گیاهی، جایگزین مناسبی برای ساکارز و دیگر قندهای پلی ساکاریدی است که برای بدن انسان مضر هستند.

سایت نیما یوشیج در سالروز تولد پدر شعر نو رونمایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران:

سایت نیما یوشیج در سالروز تولد پدر شعر نو رونمایی شد

پایگاه خبری میلاد بابلسر:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از رونمایی سایت نیما یوشیج در جشنواره داروک، نکوداشت مردمی یکصد و بیست و یکمین سالروز تولد نیما خبر داد.

به گزارش " پایگاه خبری میلاد بابلسر" و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی مازندران،سیف‌الله فرزانه با اشاره به برگزاری نکوداشت مردمی نیما به مناسبت یکصد و بیست و یکمین سالگرد تولدپدر شعر نو اظهار داشت: این سایت توسط انجمن دوستداران نیما یوشیج به انتشار، تحلیل و بررسی آثار نیما و شاعران سبک نیمایی و آیین‌ها و فرهنگ طبری می‌پردازد.

وی به حضور شاعران، نویسندگان و اساتیدی که در زمنه نیماشناسی و آیین‌های مازنی فعالیت دارند در این روز اشاره کرد و افزود: نیما به عنوان یکی از مفاخر ملی و جهانی، ظرفیت مهم فرهنگی در حوزه گردشگری شهرستان نور به شمار می آید.

گفتنی است، نکوداشت مردمی نیما به مناسبت یکصد و بیست و یکمین سالگرد نیما روز جمعه 18 آبان ماه سال جاری در خانه نیما روستای ملی یوش با حضور فرهنگ و ادب دوستان ملی و استانی برگزارشد./970814