پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

توصیه‌های هواشناسی مازندران به کشاورزان

از سوی مدیرکل هواشناسی مازندران مطرح شد:

توصیه‌های هواشناسی مازندران به کشاورزان

پایگاه خبری میلاد بابلسر : مدیرکل هواشناسی مازندران توصیه‌هایی را به کشاورزان مازندرانی با توجه به پیش‌بینی جوی برای انجام فعالیت‌ موثر متناسب با شرایط جوی در بخش‌های مختلف کشاورزی مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری پیام سپیده و به نقل ازخبرگزاری فارس ، پیش‌بینی هواشناسی نقش موثری در کنترل وضعیت بحرانی ایفا می‌کند و در واقع زمینه تمهیدات لازم برای مدیریت و گذر از بحران را فراهم می‌کند.

پیش‌بینی پدیده‌هایی از جمله خشک‌سالی، سیل، تگرگ، سرما و یخ‌بندان، طوفان، گرد و غبار، مه و کاهش دید، برف و بوران و بادهای شدید نقش بسیار مهمی در کاهش خسارات دارد که جهت کاهش خسارت ناشی از بلایای جوی و سایر موارد ضرورت این مهم بیش از پیش احساس می‌شود.

با توجه به اینکه کشاورزی یکی از بخش‌های عمده فعالیت در مازندران است پیش‌بینی هواشناسی برای انجام فعالیت‌ در بخش‌های مختلف کشاورزی ضرورت دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران در این باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: توصیه‌های هواشناسی کشاورزی مازندران در بخش‌های مختلف زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، دام و طیور و شیلات است.

نوربخش داداشی در بخش زراعت، گفت: کاشت پیاز و انواع سبزی‌ها، برداشت از مزارع شبدر و انواع سبزی، احداث زه‌کش‌های مناسب در مزارع کلزا، گندم و جو و همچنین سبزی‌های برگی، کودپاشی سرک مزارع گندم (در مناطق دشت) و کلزا (تا روز جمعه) توصیه می‌شود.

وی در مورد باغبانی، اضافه کرد: توصیه ما الزامی بودن تهویه و بازدید مستمر از انبارهای فنی میوه مرکبات، بسته بودن دریچه‌های هوا، کنترل دما، رطوبت و تهویه مناسب در گل‌خانه‌ها (با توجه به کاهش نسبی دما)، انجام هرس زمستانه درختان میوه‌های سردسیری و خشک، در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی در مناطق دشت و جلگه‌ای (روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه) است.

مدیرکل هواشناسی مازندران در بخش حفظ نباتات، اظهار داشت: از روز دوشنبه تا پنج‌شنبه، کنترل حلزون و راب‌ها در اراضی کلزا و سبزی، شخم زمستانه (مبارزه زراعی) اراضی شالیزاری، محلول‌پاشی با اکسی‌کلراید مس درختان هسته‌دار و دانه‌دار تا روز جمعه و محلول‌پاشی با بُردوفیکس در درختان در صورت مشاهده خزه بر روی تنه تا روز جمعه است.

 داداشی در مورد دام و طیور، گفت: تنظیم جیره غذایی طیور بر اساس اسیدآمینه با حداقل پروتئین جهت کاهش تولید گاز آمونیاک، اعمال مدیریت بستر جهت جلوگیری از خیس شدن بستر، گرم کردن سالن‌های پرورش طیور 48 ساعت قبل از جوجه‌ریزی و مطمئن شدن از گرم شدن سالن‌ها به‌ویژه کف سالن و تنظیم دمای سالن‌ها و اعمال حداقل تهویه در مرغ‌داری‌ها به هنگام شب و اوایل پرورش جوجه به‌منظور خروج گازهای مضر و پیش‌گیری از بیماری‌های تنفسی و همچنین بهینه‌سازی مصرف سوخت با استفاده از دریچه اینلت توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: بسترریزی قبل از جوجه‌ریزی با استفاده از تراشه چوب به قطر سه تا پنج سانتی‌متر و یا رول‌های کاغذی ضخیم، اطمینان از عملکرد سیستم گرمایشی و موتور ژنراتور برق اضطراری و دیگر تجهیزات قبل از جوجه‌ریزی، ذخیره‌سازی سوخت برای سیستم گرمایشی واحدهای مرغ‌داری باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: همچنین استقرار کلنی‌های زنبورعسل در مکان‌های مناسب جهت زمستان‌گذرانی، تغذیه زمستانه کلنی‌ها با استفاده از کیک گرده، جلوگیری از نفوذ نزولات آسمانی به داخل کندو، مبارزه با آفات و بیماری‌های زنبورعسل (کنه واروا)، مراقبت ویژه از گوساله‌ها و بره‌های تازه متولد شده و محافظت آنها از کوران باد و باران، آهک‌پاشی در مبادی ورودی آغل گوسفندداری جهت ضدعفونی سم و جلوگیری از لنگش از دیگر توصیه‌های ما در بحث دام و طیور است.

 

داداشی با تاکید بر عدم صید ماهیان گرم‌آبی در روزهای بارندگی به‌دلیل جلوگیری از تخریب دیوارهای استخر، اظهار کرد: تنظیم ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش ماهی‌های سردآبی، جلوگیری از ورود آب گل‌آلود به داخل استخر در پرورش ماهی گرم‌آبی به‌ویژه استخرهای زیر یک هکتار، پرهیز از نمک‌زدایی و فرمالین‌پاشی در مزارع سردآبی به هنگام بارندگی و اطمینان از عملکرد ژنراتور برق اضطراری مورد توجه باشد.

وی در پایان با اعلام اینکه با توجه به سردشدن هوا، رعایت نکات مدیریت بهداشتی در مزارع پرورش ماهی‌های سردآبی جهت جلوگیری از بروز بیماری‌ها، ضروری است، گفت: بستن ورودی آب استخر در زمان بارندگی و گل‌آلود شدن آب و همچنین استفاده از حوضچه‌های رسوب‌گیر نیز از دیگر موارد توصیه‌ای است.

بهنمیرظرفیت منطقه گردشگری سلامت را دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشگی مازندران:

بهنمیرظرفیت منطقه گردشگری سلامت را دارد

پایگاه خبری میلاد بابلسر: دکتر جانبابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:سواحل بهنمیر می تواند ظرفیت و پتانسیل منطقه گردشگری سلامت را داشته باشد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بابلسر؛با حضور دکتر قاسم جانبابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مقداد نجف نژاد نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی،سید علی اسد فرماندار شهرستان بابلسر از مرکز بهداشتی درمانی عربخیل بازدید و روند عملیات اجرایی آن مورد بررسی قرار گرفت.

مرکز بهداشتی درمانی عربخیل از فروردین سال 1393 کلنگ آن زده شد و پیش بینی می شود تا قبل از پایان سالجاری به اتمام و بهره برداری قرار گیرد.

این پروژه با 130میلیون تومان مشارکت مردمی  جمعاً حدود 400میلیون تومان برآورد اعتباری آن می باشد.

در ادامه این بازدید مقداد نجف نژاد در جلسه ای که با حضور شورای اسلامی شهر بهنمیر در شهرداری این شهر برگزار شد ضمن تقدیر از دکتر جان بابایی در پیگیری و ارتقاءسلامت شهرستان اظهار داشت:خدمات و وضعیت درمانگاه بهنمیرفراتر از یک بخش است و پاسخگوی نیاز های اولیه مردم نمی باشد.

وی به سواحل بکر بهنمیر اشاره کرد و افزود:یک صد هکتار زمین در بخش ساحلی بهنمیر در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت که موجب رونق اقتصادی و افزایش گردشگری در این بخش می شود.

در ادامه دکتر جانبابایی با اظهار اینکه یک دستگاه آمبولانس برای 115 بهنمیر تا پایان سال اختصاص می یابد افزود:نیاز های اصلی مردم در بخش بهنمیر تخصصی است  ودرمانگاه بهنمیر بتدریج به کلینیک ویژه تخصصی تبدیل خواهد شد.

رییس علوم پزشکی مازندران تصریح کرد:بیشترین اعتراض مردم در بخش بهداشت و درمان از خدمات سرپایی است  که با ارایه خدمات تخصصی موجب افزایش رضایتمندی در مردم می شود.

این مسئول عنوان کرد:خدمات تخصصی در چهار بخش ،اطفال،داخلی،قلب و زنان  از هفته آینده در درمانگاه بهنمیر شروع بکار خواهد کرد و به تدریج تبدیل به کلینیک ویژه تخصصی می شود.

دکتر جانبابایی در پایان با بیان اینکه 6 استان بعنوان گردشگری سلامت در کشور تعیین شده اند اذعان داشت:سواحل بهنمیر می تواند ظرفیت و پتانسیل منطقه گردشگری سلامت را داشته باشد.

صد درصد آمار ثبت ولادت در سال 93 تحقق یافت

فرماندار شهرستان بابلسر:

100 درصد آمار ثبت ولادت در سال 93 تحقق یافت

پایگاه خبری میلاد بابلسر: فرماندار بابلسر در گزارش سالانه خود از آمار ثبت ولادت و وفات سال 93 در شهرستان بابلسر گفت: عملکرد ولادت این شهرستان در مهلت قانونی بیش از تراز و نرم سازمان (98/9 درصد) بود که درصد تحقق آن، معادل 100 درصد ثبت گردید و این در حالی است که درصد تحقق ثبت وفات، معادل نود و هفت و 9 دهم درصد بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بابلسر، سیدعلی اسد در گزارشی آماری از میزان ثبت ولادت و وفات در سال 93، اعلام داشت: 2069 نفر در سال 93 متولد شدند که این تعداد از آمار ولادت ثبت شده در مهلت قانونی سازمان که معادل 2032 نفر بود، بالاتر می‌باشد.

رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان بابلسر ادامه داد: بابلسر با 100 درصد تحقق ثبت ولادت در سال 93 به عنوان یکی از شهرهای موفق در استان معرفی گردید.

 

اسد با اشاره به ثبت 454 نفر در فهرست آمار وفات در سال 93، تصریح کرد: تراز آمار ثبت شده وفات در مهلت قانونی از سوی سازمان، 429 نفر بود که این شهرستان موفق به ثبت 97/9 درصد از وقایع مربوط به وفات در سامانه شد.

ازرابطین سلامت، خیرین و رابطان برتر مراکز بهداشتی و درمانی تجلیل شد

باحضور فرماندار شهرستان بابلسر:

ازرابطین سلامت، خیرین و رابطان برتر مراکز بهداشتی و درمانی تجلیل شد

پایگاه خبری میلاد بابلسر: باحضور فرماندار شهرستان بابلسر ازرابطین سلامت، خیرین و رابطان برتر مراکز بهداشتی و درمانی تجلیل شد

به گزارش پایگاه خبری میلاد بابلسر، در همایش یکروزه رابطین سلامت، خیرین و مشارکت‌های مردمی که باحضور فرماندار شهرستان بابلسر واز سوی مرکز بهداشت و درمان شهرستان برگزار گردید، از رابطان برتر و خیرین فعال در زمینه ساخت، تجهیز و تعمیر مراکز بهداشتی و درمانی در سطح شهر و روستا تجلیل گردید.

 

تائید صلاحیت 17 داوطلب از سوی هیات اجرایی

کمیته اطلاع‌رسانی حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار:

تائید صلاحیت 17 داوطلب از سوی هیات اجرایی

پایگاه خبری میلاد بابلسر : از میان 27 داوطلب ثبت‌نام شده در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار، صلاحیت 17 نفر توسط هیات اجرایی احراز گردید.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار، هیات اجرایی پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی پرونده 27 داوطلب ثبت‌نام شده، صلاحیت 17 نفر را تأیید نمود.

مسئول کیمته اطلاع‌رسانی گفت: هیات اجرایی، احراز صلاحیت 18 داوطلب را اعلام نمود که با انصراف یک از داوطلبان، این آمار به عدد 17 رسید.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار، 9 داوطلبی که صلاحیت آنان احراز نگردید، 4 روز فرصت دارند تا با طرح اعتراض به هیات نظارت استان، نسبت به تکمیل و رفع شبهات پرونده خود اقدام نمایند.

کمیته اطلاع‌رسانی همچنین اشاره داشت: هیات نظارت استان نیز پس از طرح اعتراض از سوی داوطلبان، نسبت به بررسی موضوع در جهت تأیید و یا احتمال عدم تأیید مجدد در صلاحیت آنان نظر کارشناسی خود را اعلام می‌دارد.

این اطلاعیه در ادامه اعلام می‌دارد: تا دهه سوم بهمن ماه، پس از بررسی پرونده داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیأت نظارت استان تهران و شورای نگهبان، لیست نهایی داوطلبان هر حوزه انتخابیه به وزارت کشور اعلام می‌گردد.