پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

قاچاق کالا مانع اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

دبیر کمیسیون نظارت مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران:

قاچاق کالا مانع اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

پایگاه خبری میلاد بابلسر : دبیر کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: تا زمانی که پدیده قاچاق کالا در جامعه وجود داشته باشد اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بابلسر، علی پیرفلک امروز در جلسه قاچاق کالا و ارز این شهرستان، اظهار کرد: امسال با توجه به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلوه دیگری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اگر استراتژی اقتصاد مقاومتی به‌درستی اجرا شود، کلید واژه و راهکار بسیاری از مشکلات کشور است، افزود:مبارزه با قاچاق ارتباط تنگاتنگ با اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

دبیر کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی به حمایت و جذب سرمایه‌گذاری و پرهیز از مصرف کالاهای خارجی تأکید شده است و در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفتمان قبح کالاهای قاچاق و آشنایی و آگاه‌سازی مردم به آثار و پیامدهای زیان‌بار مصرف کالاها خارجی توجه دارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه این دو مقوله منجر به تشویق سرمایه‌گذار، انجام سرمایه‌گذاری، توسعه اشتغال بنگاه‌های اقتصادی و تولید کالاهای با کیفیت شده و گرایش مردم را به سمت تولیدات داخلی سوق می‌دهد، ادامه داد: فعالان حوزه اقتصادی، مبارزه با قاچاق و اقتصاد مقاومتی را در یک راستا می‌دانند.

پیرفلک با بیان اینکه تا پدیده قاچاق کالا در جامعه وجود داشته باشد اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود، یادآور شد: برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی لازم است اقدامات عملی و قاطع در برخورد با پدیده قاچاق داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در مازندران بحث عرضه کالای قاچاق با توجه به جمعیت و مقصد گردشگری بودن مطرح هست و قاچاقچیان با اهداف غیر انسانی و شوم خود سبب ناهنجاری‌های اقتصادی زیادی در سطح استان می‌شوند.

دبیر کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران در پایان با تأکید به اینکه با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مردم را از پیامد استفاده از کالاهای قاچاق آگاه کنیم، گفت: در بعد آگاهی‌رسانی و تبلیغی غفلت شده و نیاز است دستگاه‌های اداری بخش قابل توجه‌ای از فعالیت‌ها را به مبحث آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی اختصاص دهند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.