پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

مدیریت متعهد و سخت کوش دانشگاه مازندران، یک پتانسیل مهم است

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری :

مدیریت متعهد و سخت کوش دانشگاه مازندران، یک پتانسیل مهم است

پایگاه خبری میلاد بابلسر : معاون وزیر ورییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مدیریت متعهد و سخت کوش دانشگاه مازندران، یک پتانسیل مهم است

به گزارش پایگاه خبری میلاد بابلسر و به نقل ازروابط عمومی دانشگاه مازندران، روز سه شنبه 22 فروردین 1396 هم زمان با سفر ریاست جمهوری به استان مازندران، دکتر مجتبی صدیقی در راس هیاتی جهت افتتاح و کلنگ زنی برخی از پروژه های عمرانی وارد دانشگاه مازندران گردید.

       در نشستی که در حاشیه این مراسم با حضور معاونان، روسای دانشکده ها و مدیران ستادی دانشگاه برگزار گردید، دکتر صدیقی خاطر نشان کرد: ما در آغاز دولت و تدبیر و امید در حوزه آموزش عالی با مشکلات فراوانی رو به رو بودیم، آن هم به دلیل اینکه مشکلاتی در مدیریت وزارتخانه در سال اول اتفاق افتاد.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به این نکته که اولین هدف خود را در وزارتخانه، سامان دهی ایجاد نظم و انضباط و حاکمیت قانون در وزارت خانه پیش بینی کردیم،‌ افزود: اولین گام را برای خود این فرض کردیم که از تصمیمات روزمره جلوگیری و تلاش کنیم آرامش به دانشگاه ها برگردد که هر روز منتظر یک اتفاق ناخواسته نباشند و فکر می کنم در همه بخش های وزرات خانه این توفیق ایجاد شد.

       وی ادامه داد: در حوزه ی آموزشی وزارتخانه بحث اصلی و هدف اصلی، سامان دهی بخش های آموزش عالی کشور است. به هر حال ما با توسعه ی کمّی فوق العاده در آموزش عالی مواجه بودیم که هم می توانست برکاتی و هم تهدیداتی به همراه داشته باشد، چرا که اگر توسعه غیر هدفمند باشد و متناسب با امکانات و شرایط نباشد، قاعدتا لطمه ای به بخش های کیفی نیز می زند. با پیگیری های وزاتخانه و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی بحث آمایش آموزش عالی کشور خوشبختانه به تصویب رسید و حوزه ی آموزشی وزرات، مقدمات این آمایش را فراهم کرد و فکر می کنم که سال 96 سال اجرای سیاست های آمایش آموزش عالی کشور است که سامان دهی مناسبی برای مراکز آموزش عالی کشور ایجاد شود و ما از این به بعد شاهد توسعه ی هدفمند و ضروری باشیم و از توسعه ی بی رویه ی رشته و مقاطع در مراحل مختلف جلوگیری شود و یک نوع ارتباط و اتحادی بین دانشگاه های کوچک و مراکز آموزش عالی که به نسبتا جدید التاسیس هستند با دانشگاه های بزرگ ایجاد شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.