پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

پایگاه خبری میلاد بابلسر

پایگاه خبری غرب مازندران در حوزه فرهنگی و اجتماعی

رسالت خبرنگاری بسیار سنگین است و خبرنگاران در تنویر افکار عمومی نقش بسیار موثری دارند

رییس دانشگاه مازندران در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه :

رسالت خبرنگاری بسیار سنگین است و خبرنگاران در تنویر افکار عمومی نقش بسیار موثری دارند

میلاد بابلسر: رییس دانشگاه مازندران در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه  گفت: رسالت خبرنگاری بسیار سنگین است و خبرنگاران در تنویر افکار عمومی نقش بسیار موثری دارند

به گزارش پایگاه خبری میلاد بابلسر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، به مناسبت فرا رسیدن 17 مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، هیات رییسه دانشگاه مازندران در نشست صمیمانه ای با خبرنگاران و اصحاب رسانه های گروهی، به ارایه گزارش عملکرد یک ساله دانشگاه پرداخت.

      بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست رییس دانشگاه مازندران با بیان این مطلب که رسالت خبرنگاری بسیار سنگین است و خبرنگاران در تنویر افکار عمومی نقش بسیار موثری دارند، اظهار کرد: مردم بر اساس نوشته های خبرنگاران قضاوت می کنند و لازم است نویسنده های خبر در نگارش و انعکاس اخبار دقت کافی را داشته باشند.

      دکتر سیدخلاق میرنیا با اشاره به رویکرد 22 ماهه دانشگاه مازندران ادامه داد: تلاش برای کمی و کیفی کردن، تلاش برای توسعه کالبدی دانشگاه، اهتمام ویژه در بخش اخلاق، فرهنگ و سیاست تکریم اهالی فرهنگ و سیاست تقویت امید در فضای دانشگاه از جمله اقداماتی است در طی این دوره 22 ماهه در این دانشگاه حاصل شد.

     دکتر میرنیا با اشاره به این نکته که بودجه نویسی دانشگاه موجب نظم در امور مالی شد، تصریح کرد: این امر موجب شد تا در حالی که دانشگاه مازندران دارای 16 میلیارد بدهکاری بود در حال حاضر این بدهی پرداخت شد.

            وی همچنین گفت:50 درصد این پروژه‌ها از منابع دولتی و ۵۰ درصد از منابع دانشگاه تامین ‌می‌شود و پیگیر آن هستیم تا اعتبارات مربوط به دولت را هم جذب کنیم. در حال حاضر بخش اعظم این هزینه ها از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه انجام می پذیرد.

       دکتر میرنیا ادامه داد: در سال 95 مبلغ 18 میلیارد ریال و سال 96 مبلغ 20 میلیارد ریال صرف هزینه های پژوهشی و تحقیقاتی و هزینه خریداری تجهیزات آزمایشگاهی شد

       لازم به ذکر است که در بخش دوم این نشست، ریاست دانشگاه به همراه دکتر فاطمی معاون پژوهش و فناوری، دکتر حیدر جانعلیزاده معاون فرهنگی و اجتماعی و منصور رمضان نژاد مدیر دانشجویی دانشگاه به سوالات خبرنگاران حاضر در این نشست پاسخ دادند.

       همچنین تجلیل از خبرنگاران به ویژه فعالان حوزه دانشگاهی، ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه مازندران، کاشت 17 اصله نهال به مناسبت 17 مرداد( روز خبرنگار ) در بوستان خبرنگاران، بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی با همراهی ریاست دانشگاه و توضیحات مدیر دفتر فنی و عمرانی و پذیرایی ناهار در سالن خوابگاه نواب دانشگاه را می‌توان از دیگر برنامه های جانبی مراسم روز خبرنگار در دانشگاه مازندران عنوان نمود./ 960521

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.